تبلیغات
مدیریت برند برندسازی نام نشان تجاری مدیریت نام و نشان تجاری سبک های برندسازی - بیماری های بازاریابی

مشاوره، آموزش، تحقیق و اجرا در زمینه مدیریت، برند، بازاریابی، فروش و تبلیغات



مدیریت برند برندسازی نام نشان تجاری مدیریت نام و نشان تجاری سبک های برندسازی
 
دپارتمان تحقیقات بازاریابی و تبلیغات | مشاوره بازاریابی و فروش | برندسازی و افزایش فروش
بیماری های تحقیقات بازاریابی
ساعت | نویسنده:Marketing مشاور، مدرس،محقق و مجری بازاریابی، فروش | ( نظر بدهید )
بیماری های بازاریابی و درمان آنها (4)
ساعت | نویسنده:Marketing مشاور، مدرس،محقق و مجری بازاریابی، فروش | ( نظر بدهید )

فرآیند برنامه ریزی بازاریابی شرکت شما، ناقص و ناکار است.

نشانه ها:

1ـ برنامه ریزی بازاریابی، فاقد اجزای منطقی و دقیق است.

کافی  است یکی از مدیران ارشد شرکت درباره برنامه های جدید بازاریابی سوال کند تا دریابد برنامه بازاریابی شرکت چه قدر ضعیف است. برنامه های بازاریابی معمولا شامل برنامه های رسانه ها (انتشار آگهی ها) بودجه ها و امداد و ارقام بسیاری است. اما جست و جوی درباره اهداف استراتژی ها برنامه های اجرایی گویی بیهوده است).

2ـ برنامه بازاریابی شما فاقد توانایی در شبیه سازی معانی و مفاهیم کاربردهای مل تمامی استراتژی های بازاریابی است.

توضیح: نرم افزار برنامه ریزی شبیه سازی؛ امکان اجرای استراتژی های دیگر را غیرممکن ساخته است.

3ـ برنامه بازاریابی، نحو رویارویی با شرایط پیش بینی نشده را در نظر نمی گیرد.

 

راه حل ها:

1ـ برنامه ای استاندارد، شامل تجزیه و تحلیل موقعیت مسائل اساسی، اهداف، استراتژی ها، برنامه های اجرایی، بودجه بندی و نحوه کنترل آنها را تعیین کنید.

2ـ از مدیران ارشد شرکت بخواهید بودجه های متغیری را در نظر بگیرند.

3ـ در پایان سال از بهترین برنامه ها تجلیل کنید.

 

 

گردآوری و تالیف: استاد علی خویه www.khooyeh.com، مدرس دانشگاه، مدرس دوره های کاربردی و اجرایی در زمینه مدیریت، ایزو، بازاریابی، فروش، تبلیغات و خلاقیت، با 16 سال تجربه اجرایی، مولف و مترجم 12 عنوان کتاب تخصصی مرجع و کاربردی، عضو انجمن های ملی و بین المللی، مدرس MBA , DBA، تدریس و آموزش در صدها کارخانه و شرکت در سراسر کشور و خاورمیانه، سخنران برتر ده ها سمینار مختلف، تالیف و ترجمه چندین کتاب کاربردی و پرفروش در کشور، مدرس نمونه در چندین موسسه آموزش عالی کشور، مشاوره و آموزش در بیش از صدها کارخانه و شرکت، مجری بیش از 200 پروژه در سراسر کشور، مشاور مدیران عامل مطرح کشور، مجری افزایش فروش بیش از صدها شرکت و سازمان، مهمان و کارشناس برنامه های صدا و سیما، عضو انجمن های معتبر اروپا و آمریکا، ریاست انجمن مهندسی فروش ایران، ریاست انجمن برند ایران، موسس و بنیانگذار آکادمی مذاکره در ایران، موسس مدرسه فروش و بازارگانی ایران و....  www.khooyeh.ir  09122991608   

 


khooyeh@gmail.com

09122991608



بیماری های بازاریابی و درمان آنها (3)
ساعت | نویسنده:Marketing مشاور، مدرس،محقق و مجری بازاریابی، فروش | ( نظر بدهید )

استراتژی تولید محصولات و ارائه خدمات شرکت نیازمند بررسی بیشتر است.

نشانه ها:

1ـ تولید محصولاتف راوان غیرپول ساز

تعداد مارک های زیاد که بعضی از آنها سودی ندارد و توان شرکت را می گیرد.

2ـ ارائه خدمات بسیار رایگان

الف ـ مشتریان حتی در صورت استفاده از این خدمات آنها را کوچک و بی اهمیت تلقی می کنند.

ب) برخی انواع این خدمات می تواند منبع درآمدی جداگانه برای شرکت باشد.

3ـ فروش چنین (ترکیبی) بسیار پایین

شرکت هایی که طیفی از کالاها و خدمات را می فروشند، اغلب در زمینه فروش کالای دیگر غیر از آنچه که مشتری درخواست کرده ضعیف  عمل می کنند مثال، ممکن است آقای کت و شلوار را از مغازه داری خریداری کند و برای کفش و کراوات و پیراهن مناسب به مغازه ای دیگر برود.

 

راه حل ها:

1ـ شرکت باید سیستمی برای پیگیری کالاهای ضعیف و قوی مشخص کند که کدام کالا از چرخه تولید حذف شود یا ادامه داشته باشد.

2ـ تصمیم بگیرید چه خدماتی را رایگان انجام داده و کدام یک را بفروشد.

الف ـ زمانی که شرکت خدمات رایگانی ارائه می دهد و مشتریان ارزش برای آن قائل نیستند یا حتی از آن استفاده نمی کنند.

ب) زمانی که شرکت خدماتی رایگان ارائه می دهد و مشتریان به دلیل ارزش و اهمیت آن خدمت تمایل دارند بابت دریافت آن پول پرداخت کنند.

3ـ فرایندهای فروش جینی (ترکیبی) و فروش فزاینده را بهبود بخشند.

1)   فروش فرآینده: ترغیب و تشویق مشتری برای خرید کالای گران تر

2)   پس از خرید به وی پیشنهاد تعویض آن (مدل قدیم با مدل جدید)

 

گردآوری و تالیف: استاد علی خویه www.khooyeh.com، مدرس دانشگاه، مدرس دوره های کاربردی و اجرایی در زمینه مدیریت، ایزو، بازاریابی، فروش، تبلیغات و خلاقیت، با 16 سال تجربه اجرایی، مولف و مترجم 12 عنوان کتاب تخصصی مرجع و کاربردی، عضو انجمن های ملی و بین المللی، مدرس MBA , DBA، تدریس و آموزش در صدها کارخانه و شرکت در سراسر کشور و خاورمیانه، سخنران برتر ده ها سمینار مختلف، تالیف و ترجمه چندین کتاب کاربردی و پرفروش در کشور، مدرس نمونه در چندین موسسه آموزش عالی کشور، مشاوره و آموزش در بیش از صدها کارخانه و شرکت، مجری بیش از 200 پروژه در سراسر کشور، مشاور مدیران عامل مطرح کشور، مجری افزایش فروش بیش از صدها شرکت و سازمان، مهمان و کارشناس برنامه های صدا و سیما، عضو انجمن های معتبر اروپا و آمریکا، ریاست انجمن مهندسی فروش ایران، ریاست انجمن برند ایران، موسس و بنیانگذار آکادمی مذاکره در ایران، موسس مدرسه فروش و بازارگانی ایران و....  www.khooyeh.ir  09122991608   

 


khooyeh@gmail.com

09122991608



بیماری های بازاریابی و درمان آنها (2)
ساعت | نویسنده:Marketing مشاور، مدرس،محقق و مجری بازاریابی، فروش | ( نظر بدهید )

تلاش شرکت برای خلق و پرورش مارک های جدید و برقراری ارتباط با بازار ضعیف است.

نشانه ها:

1ـ بازار هدف، شرکت شما را بدرستی نمی شناسد.

شرکت می تواند به بررسی مشتریان هدف و آگاهی از نظرات آنها به آسانی دریابد که آیا ارتباطات آنها با مشتریان نتیجه داده است یا خیر. بدترین حالت، زمانی است که شرکت پول زیادی صرف تبیلغ نام و کالاهایش کرده، اما تعداد زیادی از مشتریان هدف هرگز چیزی در مورد شرکت نشنیده اند.

2ـ الف ـ نام تجاری شرکت شما مشابه مارک های دیگر به نظر می رسد.

2ـ بودجه سالانه ارتقای فروش تقریبا یکسان است.

هنگامی که بودجه اختصاص داده شده به ارتقای فروش در مقوله های ارتباطی اصلی مانند تبلیغات پیشبرد فروش، روابط عمومی، ؟؟؟ مستقیم، را بررسی می کنیم درمی یابیم که نسبت ها و سهمیه ها در سال های متوالی، ثابت باقی مانده است.

3ـ شرکت شما تاثیر مالی سرمایه گذاری خود را ارزیابی و برآورد نمی کند.

بازارایان تمایل بیشتری دارند به جای سود درباره فروش فکر کنند آنها باید درکی تخصصی تر از بودجه و مسائل مالی اطلاعات کافی داشته باشند.

 

راه حل ها:

1ـ استراتژی خلق و پرورش مارک و ارزیابی نتایج را بهبود بخشید.

افزایش آگاهی ـ ایجاد علاقه ـ ترجیح بیشتر محصول ـ قابلیت اعتماد ـ یک مارک خوب ارتباط بهتر با مشتری می گذارد و ارزش خود مارک را زیاد می کند و باعث افزایش فروش و یک مزیت رقابتی و یک دارائی محسوب می شود.

2ـ برای آن دسته از ابزارهای بازاریابی که اثربخش بهتری دارند بودجه بیشتری صرف کنید (ابزارها 1ـ تبلیغات 2ـ پیشبرد فروش 3ـ روابط عمومی 4ـ پست مستقیم)

3ـ بازاریان را ملزم کنید تا تاثیر بودجه مالی درخواست شده خود را ارزیابی کنند آیا هزینه ها تاثیر به فروش داشته چقدر.

 

 

گردآوری و تالیف: استاد علی خویه www.khooyeh.com، مدرس دانشگاه، مدرس دوره های کاربردی و اجرایی در زمینه مدیریت، ایزو، بازاریابی، فروش، تبلیغات و خلاقیت، با 16 سال تجربه اجرایی، مولف و مترجم 12 عنوان کتاب تخصصی مرجع و کاربردی، عضو انجمن های ملی و بین المللی، مدرس MBA , DBA، تدریس و آموزش در صدها کارخانه و شرکت در سراسر کشور و خاورمیانه، سخنران برتر ده ها سمینار مختلف، تالیف و ترجمه چندین کتاب کاربردی و پرفروش در کشور، مدرس نمونه در چندین موسسه آموزش عالی کشور، مشاوره و آموزش در بیش از صدها کارخانه و شرکت، مجری بیش از 200 پروژه در سراسر کشور، مشاور مدیران عامل مطرح کشور، مجری افزایش فروش بیش از صدها شرکت و سازمان، مهمان و کارشناس برنامه های صدا و سیما، عضو انجمن های معتبر اروپا و آمریکا، ریاست انجمن مهندسی فروش ایران، ریاست انجمن برند ایران، موسس و بنیانگذار آکادمی مذاکره در ایران، موسس مدرسه فروش و بازارگانی ایران و....  www.khooyeh.ir  09122991608   

 


khooyeh@gmail.com

09122991608

 



بیماری های بازاریابی و درمان آنها (1)
ساعت | نویسنده:Marketing مشاور، مدرس،محقق و مجری بازاریابی، فروش | ( نظر بدهید )
 

شرکت برای اجرای فعالیت های بازاریابی کارآمد و اثربخش، بخوبی سازمان دهی نشده است.

نشانه ها:

1ـ به نظر می رسد مدیر بازاریابی شرکت کارآمد نیست.

هر مدیر کل بازاریابی، کارآمد سه وظیفه اصلی دارد  Chief marketing officer

الف – اداره مناسب بخش بازاریابی ـ استخدام کارکنان ماهر و کاردان تعیین استانداردهای بالا برای برنامه ریزی و اجرای فعالیت های بازاریابی، ارتقای مهارت کارکنان و تحقیقات و ارتباطات.

ب) جلب اعتماد مدیران دیگر بخش های شرکت (حسابداری ـ مالی ـ بازرگانی داخلی و خارجی ـ تکنولوژی و اطلاعات)

ج) هماهنگی خوب با مدیرعامل و برنامه ریزی برای اجرای توقعات او در خصوص رشد و سوددهی.

2ـ بخش بازاریابی فاقد مهارت جدید است.

بخش بازاریابی 4 مهارت را به کار می بستند. تحقیق بازاریابی، تبلیغات و پیشبرد فروش و مدیریت فروش این ها مهارت هایی قدیمی هستند.

3ـ روابط تنش زا بین بخش بازاریابی و دیگر بخش ها.

راه حل ها:

1ـ مدیر ور رهبری قوی تر برای بخش بازاریابی منصوب کنید.

2ـ مهارت کارکنان بخش بازاریابی را ارتقا دهید.

3ـ رابطه واحد بازاریابی با دیگر بخش ها را بهبود بخشید.

 

گردآوری و تالیف: استاد علی خویه www.khooyeh.com، مدرس دانشگاه، مدرس دوره های کاربردی و اجرایی در زمینه مدیریت، ایزو، بازاریابی، فروش، تبلیغات و خلاقیت، با 16 سال تجربه اجرایی، مولف و مترجم 12 عنوان کتاب تخصصی مرجع و کاربردی، عضو انجمن های ملی و بین المللی، مدرس MBA , DBA، تدریس و آموزش در صدها کارخانه و شرکت در سراسر کشور و خاورمیانه، سخنران برتر ده ها سمینار مختلف، تالیف و ترجمه چندین کتاب کاربردی و پرفروش در کشور، مدرس نمونه در چندین موسسه آموزش عالی کشور، مشاوره و آموزش در بیش از صدها کارخانه و شرکت، مجری بیش از 200 پروژه در سراسر کشور، مشاور مدیران عامل مطرح کشور، مجری افزایش فروش بیش از صدها شرکت و سازمان، مهمان و کارشناس برنامه های صدا و سیما، عضو انجمن های معتبر اروپا و آمریکا، ریاست انجمن مهندسی فروش ایران، ریاست انجمن برند ایران، موسس و بنیانگذار آکادمی مذاکره در ایران، موسس مدرسه فروش و بازارگانی ایران و....  www.khooyeh.ir  09122991608   

 


khooyeh@gmail.com

09122991608







نوشته شده در تاریخ جمعه 18 اردیبهشت 1394 توسط www.khooyeh.com www.alikhooyeh.blogfa.com
تمامی حقوق این وب سایت محفوظ است | :